Witaj!

Wyniki Konkursu "Fiszki do nauki języków obcych - W karteczkach"


Szanowni Państwo,


Z przyjemnością informuję, że został rozstrzygnięty Konkurs "Fiszki do nauki języków obcych - W karteczkach - recenzcja i konkurs".

Nadesłaliście ogromną ilość odpowiedzi konkursowych, za co bardzo dziękuję!
Wasze osobiste potworki prokrastynacyjne przedstawiliście kreatywnie, czasem zabawnie, przede wszystkim jednak życiowo. Ukazaliście jak powszechnym problemem jest przebiegła prokrastynacja i wieczne odkładanie czynności na później, które nigdy nie nadchodzi. Największą wygraną dla każdego uczestnika Konkursu jest uświadomienie sobie, że zjawisko z którym się boryka jest dobrze znane specjalistom, ma swoją nazwę i jest możliwe podjęcie odpowiednich kroków, które pomagą nie tylko zwalczyć prokrastynację, ale także jej zapobiec. 
Organizator Konkursu miał niezwykle trudne zadanie i chciałaby nagrodzić każdą odpowiedź, ale niestety ilość obiecanych nagród w konkursie wynosi tylko cztery sztuki.


Oto szczęśliwi Laureaci:


1. Gosia Pawlak


"P-otworków prokrastynacyjnych mam bezliku,
O-dkładanie nauki posiadam w małym paliczku.

T-yle prac jest do napisania,
W-koło wszyscy mają wobec mnie jakieś oczekiwania,
O-bowiązki w domu także czekają,
R-yki niezadowolonych rodziców za bardzo mnie przerażają,
E-goizmem byłoby serial porzucać ulubiony,
K-oniec serialu jest przecież najbardziej upragniony.



P-raca licencjacka czeka na napisanie,
R-eferat także ma swoje wymaganie,
O- przyjaciółach też pamiętać trzeba, 
K-rótki wypad na imprezę to konieczna potrzeba!
R-ankiem moje ciało na ćwiczenia zasługuje,
A-nie nauka, która cały czas mnie prześladuje. 
S-pacer, by przewietrzyć mózg to rytuał codzienny,
T-ylko szkoda, że potem człowiek robi się senny.
Y-eti w myśle mi się wkrada,
N-auka przez patrzenie w ścianę to super sprawa!
A-jak na poważnie do nauki się już zabieram,
C-hmarę notatek najpierw zbieram,
Y-yyy, kolorowe zapiski to rzecz największej konieczności,
J-akieś kilka godzin zajmie mi ich skompletowanie- bez wątpliwości!
N-o i mamy odwieczne problemy,
Y-yy, no wiecie, nigdy ich nie rozwiążemy.



W związku z tym próby nauki to moje syzyfowe prace,
tyle mam do ogarnięcia, co ja na to poradzę! 
Pozdrawiam serdecznie :)
gosia.pawlak95@gmail.com"


2. Dorota Laskowska


"Witam :)


Codziennie rano budzi się mój prokrastynacyjny potworek
i jak zawsze pomysłów ma pełen worek, 
które w głębi mego serca skutecznie zakorzenia
i z wielkim sukcesem zamienia mnie w lenia.
Zanim otworzę swe oczy, po moim łóżku odważnie kroczy
i zniechęca do wstawania na rzecz błogiego leżakowania.
Tłumaczę mu, że mam ważne zadania,
a on oznajmia, że ma dość mojego gderania.
Bo codziennie tylko obowiązki i praca,
a to się przecież nikomu nie opłaca.
Lepiej cały dzień poleniuchować,
pod poduchę głowę schować
nikomu drzwi nie otwierać, 
nawet jak się zacznie do zamka dobierać.
I tak walczymy ze sobą każdego ranka,
już nie raz poleciała w jego stronę szklanka.
Cóż tego, że się stłukła, jak efektów nie było,
jeszcze bardziej potworkowi było miło.
To gość, który nigdy nie daje za wygrane,
gdy się doczepi życie jest przechlapane. 
I tak cały dzień marudzi i wmawia mi, że się do niczego nie nadaję,
a ja jego słówkom niestety się poddaję, 
bo skoro twierdzi, że jestem do niczego,
to na wartości tracą słowa „dla chcącego nic trudnego”.
Ciągle słyszę, że nauka jest nudna,
że jest bez sensu, bo jest taka żmudna,
że jestem słabo zorganizowana,
aż w końcu pod jego presją zaczynam się łamać
i robię wszystko, by on był zadowolony,
ten potwór w pomysłach niedościgniony.
Naukę odkładam więc na potem,
ale za to z wielkim polotem 
zajmuję się rzeczami przyjemnymi
i z całą pewnością niekłopotliwymi.
Z piwnicy wyciągam rowery,
ze znajomymi jeżdżę na wycieczki 
lub chodzę na długie spacery.
Korzystam z promieni wiosennego słońca
i leniuchuję bez końca.
A to jakaś kawka lub lody
bo przecież potrzebna mi chwila ochłody.
Innym razem wyjście do kina, 
wszak niezbędna jest rozrywki odrobina.
Potem mały wyjazd gdzieś za miasto,
przed wieczorem z przyjaciółką pyszne ciasto.
Jeszcze posprzątać i zakupy zrobić muszę,
zanim do nauki ruszę.
Trzeba też koniecznie zadzwonić do rodziny,
zaprosić ich na moje urodziny,
a potem całą noc śnić o prezentach.
Och! Rano będę rozmarzona, ale wypoczęta.
Oj, chyba o czymś zapomniałam, przecież cały dzień bumelowałam.
Piękny prezent prokrastynacyjnemu potworkowi sprawiłam,
nie macie pojęcia jaka wieczorem była jego mina.
Ten jego szyderczy uśmiech i ironiczne słowa,
że jutro naukę zacznę od nowa,
że w zwlekaniu przecież nie ma nic złego,
a ile może spotkać człowieka dobrego,
że w ostatniej chwili zdążę zrobić wszystko.
Powiedziałam w końcu dość, bo porażka była blisko.
Ależ potworek był zdziwiony, mega zaskoczony!
Teraz każdego ranka budzę się bez jego pomocy,
obrażony gdzieś przepadł, jak wystrzelony z procy.
A ja codziennie załatwiam najpierw ważne sprawy,
by móc spokojnie wieczorem napić się zasłużonej kawy. 
Codziennie się motywuję i do nauki mobilizuję.
Dumnie chodzę z podniesioną głową
i śmiało podążam za przygodą wciąż nową.
w której język niemiecki odgrywa wielką rolę,
uczę się więc go wszędzie, nie tylko w szkole. :)



Pozdrawiam, mój e-mail: d.laskowska@op.pl"


W powyższych odpowiedziach znajdujemy nie tylko opis samych potworków prokrastynacyjnych, ale wydaje się, że to wręcz one napisały wszystkie słowa. Doskonale obezwładniły swoje właścicielki i przekornie wyrwały dziewczynom czas. I tak zamiast się uczyć, Gosia i Dorota skoncentrowały się na napisaniu obszernych i wyrafinowanych odpowiedzi konkursowych ! Ale Ale! Potworki się przeliczyły - zamiast przeszkodzić dziewczynom w nauce uczyniły rzecz odwrotną - zafundowały im fiszki "w karteczkach" i tym samym odebrały sobie swoje własne argumenty! :)

3. Piotr wolekpiotr@vp.pl


"Czytałem kiedyś opracowanie naukowców na temat budowy mózgu w którym padło stwierdzenie ze różni ludzie mają różne zdolności które się wykluczają ze względu na budowę mózgu. I na przykład ktoś kto jest dobrym inżynierem nigdy nie będzie miał zdolności do języków i na odwrót. I kurcze jakoś tym stwierdzeniem uciszam swoje wyrzuty sumienia że ciągle robię wszystko zamiast porządnie podszkolić mój angielski :).

Pozdrawiam
Piotr
wolekpiotr@vp.pl"


Piotrze, nie! Nie masz racji i nie możemy pozwolić Ci abyś ślepo wierzył, że nie masz zdolności do języków, a już szczególnie, że odpowiedzialny jest za to Twój mózg! Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego twierdzą przeciwnie! Możemy nauczyć się przedmiotów, o których lubienie się nie podejrzewamy. Ba! możemy je nawet pokochać i stać się specjalistami w ich zakresie. Wystarczy jedynie zmienić nastawienie i wprowadzić małymi krokami rutynę do codzienności, a sukces gwarantowany!

4. ewelina_m_84@o2.pl


"Ja też mam Potworka prokrastynacyjnego. Jest on całkiem rzeczywisty i realny. Ma 6 miesięcy, niebieskie oczy, cudowny uśmiech. Każdego dnia obiecuję sobie, że będę uczyć się słówek, ale spacer z maluszkiem, wygłupy i zabawy jakoś tak zawsze są na pierwszym planie. Dobrze, że edukację mam już zakończoną to przynajmniej nie muszę się stresować egzaminami. Pocieszam się, bo czas tak szybko płynie, że już niebawem będę miała małego kompana do wspólnej nauki. Oby tylko synek nie okazał się jeszcze większym potworkiem niż jest obecnie.

ewelina_m_84@o2.pl"


Taki potworek prokrastynacyjny to niezwykle ciężki do zwalczenia zawodnik.. To zawodowy odwracacz uwagi, zjadacz czasu, zabieracz snu i pożeracz energii. To bitwa nie na żarty. Bo owszem sen, sprzątanie, patrzenie w ściany, oglądanie seriali i głodny brzuszek to są ciężkie pokusy, ale przy odrobinie chęci i koncentracji można im zaradzić, ale już taki rzeczywisty łobuziak sprawia, że czasem niezwykle trudno coś zmienić w swojej codziennej rutnie, dlatego wysyłamy Ewelinie wsparcie do walki z tą trudną prokrastynacją!


Wszystkim uczestniczącym w Konkursie serdecznie dziękujemy i gratulujemy! 


Uprzejmie informuję, że decyzja o Laureatach nie podlega zmianie. 

Na pocieszenie! 
Miesiąc Maj również będzie rozdawał naukowe prezenty,  dlatego odwiedzajcie Bloga o nauce języków obcych i nie przegapcie kolejnej szansy na zgarnięcie fajnych materiałów do nauki języków! 



Prześlij komentarz

2 Komentarze